Karintiai útibeszámoló

Utazási irodai dolgozóként külön öröm számomra, ha olyan helyre utazhatok, amirõl már hallottam, de soha nem jártam. Így volt ez a legutóbbi, karintiai kirándulás során is, melynek célja egyrészt néhány szálloda megtekintése, másrészt a környék és nevezetességeinek felfedezése is volt.

Mivel kollégákkal utaztam, a kissé hosszú, több mint 500 kilométeres út gyorsan eltelt a jó társaságnak köszönhetõen, bár a korai kelés miatt mindenkinek szüksége volt a buszon némi pihenésre az út kezdetekor.

Kicsit késõn ugyan, de kora délutáni ebédünket az Austria Trend Lambrechter Hof szállodában szolgálták fel. A hotelt személyesen még nem ismertem, azt persze korábban is tudtam, hogy egy elegáns, minden igényt kielégítõ szállodáról van szó, melyet megerõsített az ebéd utáni körbejárás is, amiben segítségünkre volt a hotel vezetõje is.

Kép

Kora estére érkeztünk meg a nemrég átalakított, a Wörthi-tó partján fekvõ Pyramidenkogel kilátóhoz. A kilátóról már út közben esett szó, a korábbi, betonpóznára hasonlító kilátó teljesen átalakult, modern külsõt, és fa burkolatot kapott. A közepén lift visz fel a tetejére, kb. 52 méter magasba, míg további lépcsõzéssel érhetõ el a legfelsõ szintje. A kilátón 3 teraszról csodálhatjuk meg a tó partját, napos, tiszta idõben pedig szinte egész Karintiát. Nem a csúcsáról, de az egyik teraszról a vállalkozó kedvû nézelõdõk lecsúszhatnak a középen csigavonalban futó 120 méter hosszú csúszdán. Ehhez egy speciális szõnyeget is kapunk, a csúszdát felügyelõ alkalmazott hátulról kis lökéssel elindít, és már kezdõdhet is a közel fél perces csúszás, egészen a kilátó aljáig. Az élmény leírhatatlan, mindenkinek ki kell próbálnia.

Az éjszakát a Naturelhotel Hoteldorf Schönleitn apartmanfaluban töltöttük, ahol a helyre jellemzõ ételeket hangulatos, rusztikus berendezésû étteremben fogyaszthattuk el. Meglepetésünkre összefutottunk egy magyar cukrásszal, az õ jóvoltából ma este a desszertrõl a magyar lobogó színei köszöntek vissza.

Reggeli után gyorsan megnéztük az apartmanfalut, és továbbutaztunk Bad Kleinkirchheimbe. A síelés szerelmeseinek valószínûleg nem idegen a település neve, ám Bad Kleinkirchheim épp annyira ismert termálfürdõjérõl, vagy túraútvonalairól, mint sípályáiról.

Kép

Néhány szálláshely körbejárását követõen a számomra igencsak várt program következett. A Brunnach felvonóval a völgybõl egészen 1908 méter magasba utazhattunk. A szemünk elé táruló panorámát még a kissé erõs szél és a völgyben lévõnél több fokkal hûvösebb hõmérséklet sem ronthatta el. Idegenvezetõnk a sípályát üzemeltetõ cég vezetõje és marketingese volt, jóvoltukból nem maradhattunk ki egy kisebb túrázásból sem; ha nem lett volna elég az 1907 méter, kisebb hegymászást követõen még 15-20 méterrel magasabbra másztunk.

A hegycsúcs meghódítása után a völgybe visszatérve érezhettük igazán az idõjárás különbségeit, hiszen lent szó szerint melegünk lett a hegyen lévõ hõmérséklethez képest.

Este vacsoránkat egy hüttében fogyaszthattuk el, aznap este szállásunk a Familien Residenz szálloda volt.

Utolsó napunkon délelõtt a Klopeini-tóhoz látogattunk el, mely ugyan minden évben vonzza a látogatókat, mégis nyáron keresik fel legtöbben. A tó vize nyáron nem ritkán 28 fok körülire melegszik fel, így a lassan mélyülõ Klopeini-tó ideális fürdõzéshez, standoláshoz. A tó környékén számos panzió és szálloda található, az itt nyaralóknak nem kell hosszú kilométereket autózni a tóig. Ez után nem maradt hátra, hogy elbúcsúzzunk Karintiától és hazainduljunk. Utunk során egy ebéd erejéig megálltunk a Bad Waltersdorfban található H2O hotel és termálfürdõben. Ebéd után körbevezették csoportunkat a termálfürdõvel egybeépített szállodában, mely leginkább gyermekes családoknak nyújt szálláson túl maximális kikapcsolódást.

Kép

Buszunk Bécs érintésével az esti órákban érkezett Budapestre. Háromnapos kirándulásunk bármelyik helyszínét nyugodt szívvel merjük ajánlani bármelyik korosztálynak, egyúttal bátran állíthatjuk, hogy Karintia, valamint Bad Kleinkirchheim a síelésen kívül az év bármelyik szakában bõven tartogat feledhetetlen élményeket. A helyi turistakártya (Kärten Card) megvásárlásával ráadásul nemcsak produktívan, de pénztárcákat is kímélve tölthetjük el szabadidõnket, hiszen a kártya felmutatásával számos szolgáltatást ingyenesen, vagy kedvezményesen vehetünk igénybe Karintiában.

2013. szeptember 24. kedd
Bejegyzés megosztása:
Weboldalunk sütiket (cookie) használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez, továbbá azért, hogy weboldalunkon minél relevánsabb utazási ajánlatokat nyújtsunk Önnek. Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztatónk