Fehér éjszakák

Svédország utazás

Sajnos ez az utunk inaktív, nem rendelkezik egyetlen aktív indulási időponttal, árral sem!
Kérjük, válasszon egy másik utazást, vagy kérjen irodánktól ajánlatot!
Fehér éjszakák
Fehér éjszakák
Utazás azonosító:4100050
Utazás típus:Körutazás
Szállás:Program szerint
Utazás módja:Egyénileg + hajó
Ellátás:Reggeli
Az utazás ára tartalmazza:* utazás
* a leírásban felsorolt programok
* megadott ellátás
* útlemondási biztosítás
Az utazás ára nem tartalmazza:* BBP biztosítás
* vízum (vízumköteles ország esetén)
* fakultatív kirándulások
* belépõk
* a leírásban felsorolt azon díjak, melyeket az alapár nem tartalmaz
Ajánlatot kérek (kötelezettség nélkül)
Ingyenes visszahívást kérek
Hasonló utazások:
Svédország Körutazás Kereső

Svédország Körutazás, Fehér éjszakák

Skandináv és Balti államok megtekintése9 ország 6 fõvárosKülönleges északi táj, erdõkkel, tavakkalHajóutak a fehér éjszakákban

1. nap: Szeged (Pécs, Debrecen) – Budapest – Szlovákia – Csehország (680 km)

Reggeli indulás, majd utazás Szlovákián és Csehországon keresztül. Este szállásfoglalás.

2. nap: Drezda – Berlin – Rostock – Trelleborg (680 km)

Reggeli után Szászország fõvárosát, Drezdát tekintjük meg. Sétánk során a II. Világháború után gyönyörûen újjáépített város épületeit csodálhatjuk meg: a Semperopert, a Miasszonyunk-templomát, a Brühl-teraszt, melyet Európa erkélyeként is emlegetnek. Érdekes, hogy az Elba partjánál végzett modernizálások – egy autópályahíd építése – miatt az UNESCO elvette a várostól a világörökség kitüntetõ címet. Továbbindulunk, és útközben betérünk egy buszos városnézésre Berlinbe. TV torony, városháza, Brandenburgi kapu, Arany angyal. Folytatjuk utunkat Rostockba. Egy esti séta keretében ismerkedünk az egykori Hanza-város nevezetességeivel, majd kimegyünk a kikötõbe, ahol hajóra szállunk és elhagyjuk Németországot. Éjszaka kompátkelés a Balti-tengeren. Szállás a hajón 4 ágyas (igény esetén 2 ágyas) tusolós/WC-s kabinokban.

3.nap: Malmö – Gränna – Stockholm (620 km)

Kb. 6 órakor érkezés Svédországba. Korai, egyszerû reggeli a hajón. Kikötés után az ország harmadik legnépesebb településének, Malmönek a megtekintése szerepel programunkban. Láthatjuk a Malmöhus egykori erõdítményét, a Szent Péter-templomot, valamint Svédország legmagasabb épületét. Ezt követõen folytatjuk utunkat a fõváros felé. Útközben egy rövid sétát teszünk a cukorkák városában: Grännában. Itt megtekintünk egy cukorkakészítõ mûhelyt (vásárlási lehetõség) és sétálunk a városkában. Szállás Stockholmban.

4. nap: Stockholm – Turku (310 km)

Reggeli után egész napos városnézés Stockholmban. Megcsodáljuk többek között a királyi palotát, melynek udvarán van a királyi õrségváltás is. A palota szobái díszítésükben méltóak a királyi családhoz. A palota mellett van a koronázási templom és az érdekes finn templom. Az óváros, a Gramla Stan egy szigeten található, épületei több száz évesek. Közelükben található a parlament is. A stockholmi városháza Észak-Európa egyik legszebb épülete. Délután sétálunk a modern belvárosban. Ezt követõen egy különleges látványosságot, a Wasa múzeumot keressük fel. Itt egy csodaszép régi vitorlás hadihajó tekinthetõ meg, mely elsõ útján elsüllyedt. Kiemelték a vízbõl, renoválták és kiállították. Este ismét hajóra szállunk és elindulunk Finnország felé. Szállás a hajón 4 ágyas (igény esetén 2 ágyas) tusoló/WC-s kabinokban. A hajó fedélzetén vannak székek is, és ekkor van lehetõség megcsodálni, hogy a napkorong milyen késõn bukik le a tengerbe, továbbá azt, hogy éjfél után nem sokkal már ismét megjelenik a keleti horizonton. Erre a napra a vacsorát külön lehet rendelni.

5. nap: Turku – Helsinki (170 km)

Reggel érkezés Turkuba. Kezdjük is egybõl a városnézést Finnország egyik legjelentõsebb történelmi városában. Az ország elsõ egyetemét, a Turkui Királyi Egyetemet itt alapították. Ezt követõen folytatjuk utunkat a finn fõvárosba, Helsinkibe. A déli órákban érkezés Helsinkibe. Buszos és gyalogos városnézésünk során megcsodáljuk többek között a híres Olimpiai stadiont, a magyar olimpikonok legsikeresebb olimpiájának központi épületét. A Sibelius-emlékmû egy nõi szobrászmûvész különleges alkotása. A Szenátus téren található a város legnagyobb temploma. További érdekességek: kikötõ nagy forgatagú piaccal, illetve a Sziklatemplom, mely a modern építészet egyik legszebb alkotása. Szállás Helsinkiben.

6. nap: Helsinki – Tallinn (90 km)

Reggel szabadprogram és ajándékvásárlási lehetõség Helsinkiben. Ezt követõen ismét hajóra szállunk és elhagyjuk a skandináv térséget és a Baltikum felé vesszük az irányt. Két és fél órás kompátkelés Észtországba, mely során gyönyörködhetünk a sok szigetben és a Balti-tengerben. A koradélutáni órákban érkezünk Tallinnba. Kikötés után városnézés. Az óváros várfallal volt körbevéve, ennek több emléke látszik mai napig is: ágyútorony, városfal, körbástyák… A Nyevszkij-székesegyház, a városháza és a belváros, mind-mind megkapó látványosság. Láthatjuk, milyen finoman elegáns város Tallinn. Rövid szabadprogram után elfoglaljuk szállásunkat.

7. nap: Tallinn – Riga – Vilnius (600 km)

A reggelit követõen továbbutazunk Lettországba. Megismerhetjük a Balti-tengerhez tartozó Rigai-öböl partján lévõ festõi fõvárost. A régi kereskedõvárost, a most 1 millió lakosú Rigát a Hansa-idõkben városfal védte. Városnézésünk során ennek lõportornyát, a dómot (XIII. századi), a Szt. Péter-templomot és sok egyéb középkori emléket tekintünk meg. A történelmi belváros az UNESCO Világörökség Listáján is megtalálható egyedi szépségének köszönhetõen. Utunkat Litvániában folytatjuk. Az esti órákban érkezés a szállásra, Vilniusba.

8. nap: Vilnius – Lengyelország (640 km)

Reggel városnézés a litván fõvárosban. A gyalogos sétánk során megtekintjük a hangulatos óváros mellett a gótikus Szent Anna-templomot, a barokk Péter Pál-templomot. Az ezt követõ szabadprogram alatt lehet emléktárgyakat is vásárolni. Délután elhagyjuk Litvániát és továbbutazunk Lengyelországba. Az esti órákban szállásfoglalás.

9. nap: Lengyelország – Selmecbánya – Budapest (530 km)

Elhagyjuk Lengyelországot és Szlovákián keresztül hazautazunk. Útközben rövid sétára megállunk a világörökség listán is szereplõ Selmecbányán és a belvárosban nézelõdünk: Óvár, plébánia templom, városháza. Folytatjuk utunkat, Parassapusztánál lépünk be hazánk területére. Budapestre érkezés az esti órákban. Ezután utasainkat a felszállási helyükre szállítjuk.

Svédország leírás

Országnév: Svéd Királyság
Népesség: 9 millió fõ
Kiterjedés: 449 964 km²
Éghajlat: A nyugati szelektõl a Skandináv-hegység által védett ország éghajlata kontinentális. Északon a tél kemény, hideg, középen az éghajlat hûvös, délen már enyhe, nedves. A hidegebb északi idõjárás oka elsõsorban a nagyobb magasság és a tengeri hatást gyengítõ magas hegyek. Az átlagos országos hõmérséklet februárban 0°C alatt van, Stockholmban ez inkább -3°C, Göteborgban -1°C, míg az északon fekvõ Haparandában mindössze -12°C. A legmelegebb hónapban, júliusban, az átlagos hõmérséklet Stockholmban 18°C, Göteborgban 17°C, Haparandában 15°C. A napsütéses órák száma télen jelentõsen csökken a sarkvidékhez való közelség miatt, a legészakibb területeken télen két hónapig folyamatosan sötét van, míg nyáron két hónapig nem megy le a nap. Az átlagos éves csapadék mennyisége körülbelül 535 milliméter, Stockholmban 385, Göteborgban 760 milliméter az átlag. A legtöbb esõ délnyugaton és a norvég határ mentén, a hegyekben esik.
Fõváros: Stockholm
Lakosság: 91%, finn 2,9%, lapp (szami) 0,1%, külföldi 6%
Hivatalos nyelv: a svéd, illetve 2000. április 1-je óta a finn és az országban beszélt többi nemzetiségi nyelv is: a szami, a romani és a jiddis
Vallás: evangélikus 89%, római katolikus 2%, pünkösdista 1%, egyéb 8%
Idõeltolódás: UTC +1 (NYISZ: +2)
Pénznem: Svéd korona (SEK)
Vízum: nem szükséges
Borravaló: Vendéglõben 10%, ha nincs feltüntetve a kiszolgálás díja; a hordárnak 1$-t szokás adni csomagonként; taxi esetén a viteldíj felkerekítése a megszokott.
Történelem:
Svédország önálló történelme a Kalmári Unióból történõ 1523-as kiválással kezdõdött.
A svéd nagyhatalom idõszaka XII. Károly uralkodásának idejére tehetõ, amikor is az egész balti térség svéd fennhatóság alá tartozott, beleértve néhány észak-német tartományt is.
A nagyhatalmi idõszaknak a XII. Károly uralma alatti háborúk kudarcai vetettek véget. A fiatal király legnagyobb ellenfele a Nagy Péter cár által vezetett Orosz Birodalom volt, amely ellen a törökökkel szövetkezett. Õk azonban késõbb az ellenfeleivé váltak.
A napóleoni háborúk megkímélték Svédországot. Az északi királyság nem nyújtott segítséget Napóleonnak, így a gyõztes hatalmak kvázi-szövetségesként kezelték a bécsi konferencián, ahol elhatározták, hogy a gyõzedelmes Oroszországnak adják a finn területeket, Svédország kárpótlásul megkapta Norvégiát.
A két világháborúban Svédország katonailag független államként vett részt, azonban minden hadviselõ félnek exportált vasércet.
Közlekedés: Szárazföldi: Svédország út- és vasúthálózata rendkívül fejlett, megfelel az EU normáknak. Svédországban alacsonyabbak a sebességkorlátok, mint Magyarországon (pl. az autópályán a megengedett sebesség 110km/h). Svédországban december 1-e és március 1-e között kötelezõ a gépjármûveken a téli gumi (szöges, vagy legalább 3 mm-es bordamélységgel) használata. A nemzetközi repülõjáratok a Stockholm-Arlanda illetve Stockholm - Skavsta repülõtérre érkeznek, és onnan indulnak. A nagyobb települések belvárosába közlekedõ buszjáratok menetrendje a www.flygbussarna.se honlapon található. Fejlett az országon belüli légi közlekedés is, így a fõvárosból légi úton több nagyváros megközelíthetõ.
Telefonálás: Neophone hívókártyával vezetékes és fülkés telefonról 25 Ft, mobiltelefonról 110 Ft a hívás díja percenként.
Elektromosság: 220 V
Sportolási lehetõségek: A svéd sportban hagyományosan nagy hangsúlyt kap a kollektíva, a csapat. Ezt az elvet nemcsak a csapatsportokban, mint például a labdarúgásban vagy a jégkorongban alkalmazzák nagy sikerrel a svéd sportvezetõk, hanem a hagyományosan egyéni sportokban is, mint például a tenisz, a golf és az alpesi síszámok. A két svéd nemzeti sport, a labdarúgás és a jégkorong vezetõ pozícióját semelyik más sportág nem veszélyezteti. Ezek mellett az elmúlt években egy sor svéd világsztár tûnt fel az atlétikában is, férfiak, nõk egyaránt.

Fõbb látnivalók:
Stockholm a középkortól az ország fõvárosa, a Balti-tenger partján fekszik, és a Skandináv-félsziget legjelentõsebb kereskedelmi és tengerészeti központja. A város a legszebb arcát a tenger felõl mutatja. Az óváros, a Gammla Stan, a 13. századból származó középkori épületeivel és utcáival csábítja a turistákat. A múltat idézi az 1760-ban épült királyi palota, mely az eredeti, a tûz martalékává vált palota újjáépítetett változata. A fõvárostól keletre fekvõ Djurgarden nemcsak egy gyönyörû park, hanem számos látványos múzeum otthona. Itt alapították a világ elsõ skanzenjét, mely kiállításokból, állatkertbõl, akváriumból, erdészeti pavilonból és dohánymúzeumból áll. A park nyugati részén található a Vasamuseet, amely a tengerészek 17. századi életébe enged bepillantást.
Stockholm szíve a Riddarholmen és az Óváros Stockholm. Ez az a hely, ahol Stockholm történelme kezdõdött. Riddarholmen épületei akkor épültek, amikor Svédország ereje tetejében volt. A 17-ik században kezdõdött el a látványos fejlõdés, amikor a város lakóinak száma 40000-rel nõtt.
A Birger Jarls Torg nagyszerû kezdõpontja a történelmi városnézõ túrának. Itt található Stockholm 750 évvel ezelõtti alapítójának, Birger Jarl-nak a szobra. Stockholmot elõször 1252-ben említik az iratok Birger Jarl fiával való levelezésében.
A 17-ik században a Wrangelska Palarset volt a legnagyobb magánpalota Stockholmban. Amikor a Királyi Palota leégett 1967-ben a Királyi család rezidenciája itt volt 56 éven keresztül. Ma bíróság található az épületben.
Riddarholmskyrkan Stockholm legrégebben épült temploma (1280-1310) Majdnem a teljes svéd királyi család itt nyugszik.
A Stenbockska Palatset egy másik nagyszerû épület Svédország fénykorából. 1863-ban a Nemzeti Levéltár költözött az épületbe.
A Riddarhuset-be ingyenes belépést biztosít a Stockholm a la Carte kártya. Ahhoz, hogy Riddarholmen-ból eljussunk az Óvárosba, a Riddarholmsbron hídon kell átmennünk. Innen az elsõ dolog, amit látni lehet, az Riddarhuset. Ez a Nemesek Háza, és a mai napig a Svéd Nemesség tulajdonában van. Az épületet a 17. század közepén építették Jean de la Vallée tervei alapján. A víz felé tekintõ két pavilont 200 évvel késõbb emelték.
NorrströmCentralbron és Vasabron között található a Strömsborg, amely egy 19-ik századi étterem, manapság irodaház.
A Parlament és a Svéd Nemzeti Bank mai épülete a Riksdaghuset. Élvezze a csodálatos kilátást a Norrström fölött.
Kungliga Slottet-be is ingyenes belépés biztosít a Stockholm a la Carte. Az Óvárosban a Királyi Palota az uralkodó. A mostani Palotát az 1697-ben leégett helyére építették. ifj. Nicodemus Tessin és Carl Harleman voltak az építészek. Nagyon sok külföldi mûvészt (leginkább Franciaországból) kértek meg a belsõ dekorációk elkészítéséhez, ezért van hogy a belsõ tér annyira sokféle.
A Storkyrkan templomot 1306-ban építették, és ma ez Stockholm Katedrálisa. A 18-ik században átépítették, hogy jobban illeszkedjen a barokk környezetbe. Itt található a híres Szt.György a Sárkányal küzd c. szobor.
Vadstena
Svédország egyik legszebb, legkellemesebb városa. Reneszánsz kastélya a Vadstena slott, ahonnan gyönyörû kilátás nyílik a kikötõre és a Vattern-tóra. A 15. századi apátság (klosterkyrkan) a gótikus és reneszánsz építészet ötvözete. A régi királyi rezidencia, a Bjalboattens Palats, is itt található.
Göteborg
Svédország második legnagyobb városa, csodálatos kikötõjérõl és bevásárló utcájáról híres. Svédország legnépszerûbb, a világ egyik legjobb szórakoztatóparkja, a Liseberg, is itt található. Semmiképpen ne hagyjuk ki a történelmi gyûjteményeirõl híres Ostindiska Husetet, valamint a Konstmuseetet, mely többek között Rubens, Van Gogh és Rembrandt festményeit állítja ki.
Visby
Visbyben több mint 40 torony és templomrom található. A Gottlands Fornsal történeti múzeum a korai vikingkort mutatja be.
Öland
Öland kis szigete a vaskori erõdítményrõl, Graborgról, nevezetes. A Borgholm kastélyt is látogassuk meg, ha a szigeten járunk.
Utazás megosztása: