Egyiptomi utazás, most akkor rettegnünk kell vagy sem?

Az elmúlt, most már nyugodtan mondhatjuk, hogy pár évben igencsak sokszor hallottunk a különböző médiák híradásaiban Egyiptomról és valljuk be, hogy legtöbbször negatív hírek érkezetek. Volt szó balesetről, terrorizmusról és főként kopt keresztények elleni támadásokról. Ezek fényében joggal merülhet fel a kérdés Önben is, hogy akarok-e egyáltalán ilyen országba utazni. Nos, mivel mi emberek annyira különbözőek vagyunk és annyi mindent másként látunk, így erre a kérdésre is igencsak eltérő válaszok születhetnek. Jómagam sem szeretnék senkit sem meggyőzni, sem eltántorítani egy egyiptomi utazástól, csupán a tapasztalataimat szeretném megosztani.

Talán minden az arab tavasszal kezdődött, akkor érkeztek az első aggodalomra okot adó hírek, gyakorlatilag a tv-ből csak úgy ömlöttek a félelemkeltésre alkalmas tájékoztatások, beszámolok. Ekkor kint tartózkodott Egyiptomban több utasunk is, akik közül az egyik házaspár itthon lévő hozzátartozói kétségbeesetten hívták utazási irodánkat, hogy nem tudják elérni rokonaikat és tekintettel a médiába hallottakra, nagyon aggódnak értük. Természetesen azonnal felvettük a kapcsolatot a szállodával - lévén, hogy egy igencsak nagy komplexumról van szó - nem találták meg a vendégeket, így  a szobájuk ajtaja alatt becsúsztattak egy üzenetet, miszerint legyenek kedvesek felhívni irodánkat, amint lehetőségük van rá. Késő délutánra járt már az idő mikor megcsördült a telefonunk és utasaink hívtak minket, hogy van-e valamilyen probléma, hogy ennyire keressük őket. Mivel a szobájuk széfjében hagyták a telefonjukat, így csak most látták a rengeteg nem fogadott hívást . Megnyugtattuk, hogy mi nem tudunk ugyan semmi problémáról, de pont azért telefonálunk, hogy megtudjuk, velük minden rendben van-e. Ők jót nevettek ezen a kérdésen, mivel már másodjára mondták el (elsőként a szüleiket hívták vissza), hogy minden a legnagyobb rendben, egész nap fürödtek a Vörös- tengerben, gyönyörködve a színes élővilágban és a rengeteg korallban, ők ugyan semmit nem érzékelnek abból, ami a nagyvárosokban történik (már csak tekintettel a Kairo-tól közel 500 km-es távolságra is).

Személy szerint, én ugyanilyen tapasztalatokról tudok beszámolni mikor a választások idején nyaraltam férjemmel az egyiptomi üdülővárosban, Hurghadan. Jó barátom pedig pont a nászútját töltötte a legutóbbi terrortámadás idején Egyiptomban. Kétségtelen, hogy nem olvasták túl jó érzéssel a híreket, ám a szállodájukban és annak környékén, ők sem érzékeltek a szomorú eseményből semmit. Ezekkel a történetekkel csupán azt szerettem volna érzékeltetni, hogy kétségtelenül történnek rossz és rémisztő dolgok Egyiptomban is, de sajnos be kell látnunk, hogy ehhez már nem kell elutaznunk egy arab országba, elég csak a szomszédos európai - ez idáig - biztonságosnak hitt nagyvárosait megnéznünk. Mivel ezek erőszakos események, melyekhez nem voltunk hozzászokva sok-sok éven  át, így talán még inkább szíven ütnek minket, ugyanakkor ha racionálisan gondolkozunk, azzal is tisztában kell lennünk, hogy szinte annyi esélyünk van egy terrortámadás áldozatává válnunk, mint megnyerni az ötös lottót. A média jól tudja, hogy ezekre a történetekre sokkal jobban felkapjuk a fejünket, nagyobb eséllyel kattintunk egy olyan Facebook postra, melynek címében szerepel a "terrortámadás" szó,  így nagyon sok esetben eltúlzóan és nem feltétlenül a realitásnak megfelelően mutatja be ezeket az eseményeket. Statisztikai adatok bizonyítják, hogy lényegesen nagyobb eséllyel eshetünk áldozatául egy autóbalesetnek, mint amennyi esélye van annak, hogy érintettek legyünk egy erőszakos cselekménynek.

Egyiptom, Makadi Bay, Sunwing Waterworld

Én azon a véleményen vagyok, hogy nem szeretném félelemben élni az életemet, kimaradni abból a rengeteg csodából, amit a világ tartogat. Így az elmúlt pár évben is jó néhányszor jártam ebben a csodaszép országban. Rengeteg felfedezni valót tartogat magában Egyiptom, mind a kulturális látványosságokat, mind pedig a természet csodáit jobban kedvelőknek. A teljesség igénye nélkül, csak hogy néhány nevet említsek:

- A világ hét csodája között is számon tartott gízai piramisok és a Szfinx.

- Kairoi Múzeum, a kairói fakultatív kirándulás kihagyhatatlan programja - a piramisok mellett. Több, mint 120 ezer leletnek nyújt otthont, többek között múmiák, szarkofágok, ékszerek és kincsek tekinthetőek meg.

- Abu Simbel, mely a piramisok után az ókori világ legismertebb műemléke. Minden év februárjában és októberében fesztiválokat rendeznek, így aki ilyenkor látogat ide a mindennapi hang és fényjátékok mellett még egy plusz élménnyel lehet gazdagabb.

- Karnaki templomkomplexum, mely Luxorban található, ahova Hurghada üdülővárosból autóbusz kirándulással könnyedén eljuthatunk. Az utasaink körében örök dilemma szokott lenni, hogy ha csak 1 hétre mennek nyaralni és nem szeretnének ebben a rövid időben 2 nagyobb kirándulásra is elmenni, hogy mit is válasszanak, Kairót vagy Luxort. Nehéz elfogultság nélkül tanácsot adni, hiszen aki még nem járt Egyiptomban az biztosan szeretné látni a piramisokat, ugyanakkor véleményem szerint Luxor annyi, de annyi látványosságot és érdekességet tartogat magában, amit nehéz túlszárnyalni.

- Királyok-völgye, mely szintén a luxori fakultatív kirándulás alatt tekinthető meg. Fantasztikus élmény, ahogy az autóbuszokból kiszállva, "kis dottó szerű" járművekbe átülve, azzal tovább folytatva utunkat, elénk tárulnak a királyok és nagy hatalmú nemesek számára épült sírok. Itt található  Tutanhamon sírja is, melyet szinte teljesen érintetlen állapotban fedeztek fel 1920-ban. A kincsek, melyek a sírban voltak azonban a Kairói Múzeumban kaptak, helyett így ma azokat ott tekinthetjük meg.

- Luxor templom, mely Luxor város központjában található, naplementekor pedig egészen lenyűgöző látványt nyújt a kivilágított templom.

- Szinte minden fakultatív luxori kirándulás magában foglal egy nílusi hajókázást, amit egészen pontosan "felucca"-nak nevezett vitorláshajóval szoktak megtenni vagy már modernebb társainak egyikével, ám a látvány és az élmény mindkét megoldásban magáért beszél.

- Szent Katalin kolostor, melyet a Sharm El-Sheikh-ből indított fakultatív kirándulás alatt tekinthetünk meg. Bibliai helyszínek között sétálhatunk, mint például az égő csipkebokor, Mózes kútja. A kolostorban pedig megtekinthetjük az ikon-gyűjteményt, Szt.Katalin ereklyéket, csontkamrát, és a mozaik-díszítést.

Azok, akik nagy rajongói a természetnek garantáltan imádni fogják a hurghadai vagy Sharm el-sheikhi nyaralást. Hiszen ilyen színes és lenyűgöző vízi élővilággal leginkább csak egzotikus utazások alkalmával találkozhatunk az óceánok vizében. Ezek az utak azonban lényegesen drágábbak, jóval többet kell hozzá utazni és sok ember számára szinte elérhetetlenek is. Egyiptom nagy vonzereje pont ebben rejlik. Kicsivel több, mint 3 órás utazással, egy-egy last minute akciót kihasználva fejenként akár 100 ezer forintos összegből (all inlclusive ellátással) olyan csodálatos világba érkezhetünk, ahol kedvünkre búvárkodhatunk (vagy a kevésbé bátrak snorkellingezhetnek, könnyű búvárkodás búvárszemüveggel és pipával), így gyönyörködve a színes korallokban és a legkülönbözőbb halakban, mint a nagykedvenc bóhoc halban is.

Egyiptom, Makadi Bay, molo, sznori

Úgy gondolom, hogy saját magunk és családunk ismeretében, igényeink felmérésében, racionálisan végig gondolva hozzuk meg a döntést, hogy egy országot, és nem feltétlenül csak Egyiptomról van szó, kihúzunk-e vagy éppen felveszünk a listára. Ne csak a médiában hallottak alapján ítélkezzünk, kérdezzünk meg olyanokat, akik nemrég jártak az adott helyen, nézzünk utána fórumokon vagy erre a célra létrehozott Facebook csoportokban, de nyugodtan forduljanak irodánk bármely munkatársához bármilyen felmerülő kérdéssel, hiszen azért vagyunk, hogy megtaláljuk minden utasunknak a számára legmegfelelőbb úticélt és utazást.

Akciós egyiptomi utazásainkat az alábbi linkre kattintva tekintheti meg:

2017. szeptember 11. hétfő
Bejegyzés megosztása:
Weboldalunk sütiket (cookie) használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez, továbbá azért, hogy weboldalunkon minél relevánsabb utazási ajánlatokat nyújtsunk Önnek. Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztatónk